Welkom!
Waarom heb ik gekozen voor o&o?
Ik heb voor O&O gekozen, omdat ik het een heel intressant vak vind. Niet alleen heb ik gekozen voor O&O a omdat ik het intressant vind. Ik wil namelijk later wat doen wat te maken heeft met techniek en wil later zelf dingen kunnen ontwerpen.
wie ben ik?
Mijn naam is Nourlaila Ohoudi en ik ben geboren in Nederland. Ik ben 13 jaar en ik zit op het Calandlyceum Osdorp. Mijn hobby's zijn: Gamen en voetballen en komen. Ik zelf zit op de welbekende voetbalclub Zeeburgia.
LEERJAAR 1
Infographic
Mijn infographic gaat over het Calandlyceum. Ik had veel inspiratie en met behulp van Google heb ik dit kunnen maken. Ik vond het belangrijk om het op een goede manier over te brengen.
o&o cyclus
Dit is mijn Word document en hier op heb ik mijn O&O Cyclus gemaakt. Dit gaat over het bestaan, wat het inhoud en samenwerken. Samenwerken is 1 van de belangrijkste onderdelen van O&O. Het is een korte maar krachtiger tekts waar veel informatie over O&O in staat.
gereedschap
Dit is een kleine opmerking/verslagje van de gereedschap wand. Er zijn meerderen gereedschappen die. Je nodig hebt voor O&O onder anderen de tegeltang. In het word document heb ik nog een bijschrift erbij geschreven waarin staat wat de functie is van het gereedschap.
solderen
Zoal je ziet heb ik een kubus gesoldeerd.
Een kubus heeft 12 ribben en 6 vlakken. Om
de ribben vast maken aan elkaar heb je tin nodig. Tin is een soort lijm dat bij 350/400 graden smelt daarvoor gebruik je een soldeerbout. De ribben zelf zijn gemaakt van kopermetaal en dat smelt pas bij 1000 gaden.
DECATHLON OPDRACHT
We werden uitgenodigd bij Decathlon om alle sss categorieën (skeelers, skates, steps) te bekijken. We moesten veiligheid voorzieningen bedenken voor de drie categorieën. Meneer Bakker was de opdrachtgever. Hij is de manager van Decathlon. We gingen met het OV naar Decathlon.
TEAM 5
Mijn team is team 5. Wij hadden een goed idee als veiligheidsvoorzieningen. Wij hadden bedacht dat er een sensor word geplaatst in de elektrische step. Het is niet zomaar een sensor het is een kleurensensor die zorgt ervoor dat als het stoplicht op rood staat dat de step uit zichzelf afremt. Het afremmen gaat als volgt, de kleuren sensor is gekoppeld met de remmen van de elektrische step waardoor er een lichtje gaat branden die ervoor zorgt dat de step dus gaat remmen.
Het van Gogh museum en ASML
lichteffecten, lichtstanden en (licht)technologieën
Mijn Team en ik hebben gekozen voor het schilderij 'de zonnebloemen'. Wij hebben gekozen voor het schilderij omdat het veel blijdschap uitstraalt en omdat het er gezellig uit ziet.
GELUID
We hebben twee speakers aangesloten met elkaar en die twee aangesloten speakers zijn verbonden met een aan en uit knop. Je hebt een apparaat nodig waar je muziek op kan luisteren en je heb ook een draadje nodig die je in je laptop kan stoppen en in je speaker kan stoppen. Als je dat hebt gedaan hoef je alleen nog muziek op te en da ben je klaar.
LICHT
Mijn Team en ik hebben voor geel licht gekozen omdat het veel blijdschap uitstraalt. Je hebt een batterij, een lichtje en een draadje nodig.
GEUR
we hebben ook nog eens geur verwerkt in ons project. zodat je de totale ervaring meekrijgt. hoe hebben wij hier voor gezorgd? wij hebben geefstokje verwerkt in de achterkant van ons prototype zodat als je bij het schilderij staat dat je de geur van de zonnebloemen nog kunt ruiken.